pagină de autor
Libertatea mea se sfarseste unde incepe libertatea ta!
16 mai 2022
Maratonul Nisipului 2022
După 2 ani de pandemie, sportivii se vor reîntâlni în Constanța, la Maratonul Nisipului 2022
După doi ani de pandemie, Constanța dă #ReStart evenimentelor sportive de masă. În data de 21 mai 2022, pe plaja NeverSea din Constanța, va avea loc a VII-a ediție a Maratonului Nisipului, cea mai mare competiţie de anduranţă din Europa desfășurată integral pe nisip.
Evenimentul sportiv internațional este organizat de Asociația Sportivă “SanaSport” , în parteneriat cu Primăria Constanța, Direcția Județeană de Sport și Tineret Constanța, și Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral. Maratonul Nisipului, care se adresează atât alergătorilor amatori, cât și sportivilor de performanță, conține patru probe competitive (maraton, semimaraton, cursa de 10km și de 5 km) și două curse populare - crosul Family Run și Campionii Școlii, care au menirea de a-i aduce mai aproape de sport, atât pe părinți, cât mai ales pe copiii acestora și de a lupta împotriva cancerului prin asigurarea de tratamente medicale la domiciliu pentru copii din județul Constanța - proiectul social inițiat de către Asociația “Dăruiește Aripi”.
“După doi ani foarte grei, în care fiecare dintre noi am fost constrânși să renunțăm la multe hobby-uri și activități relaxante din cauza pandemiei Covid-19, iată că în 2022 am reușit să dăm #Restart sportului de masă și vom alerga împreună cu sute de sportivi amatori și profesioniști la cea mai mare competiție de anduranță din Europa desfășurată integral pe nisip, Maratonul Nisipului. În acest an avem o schimbare notabilă față de anii anteriori, și anume locul de desfășurare nu o sa mai fie stațiunea Mamaia, cum i-am obișnuit până acum pe participanți, ci plaja NeverSea din Constanta. Tot ce ne dorim este să vedem fețe zâmbitoare din nou, să ne bucurăm de mare, de soare și de prietenii pe care nu i-am văzut de o perioada lungă de timp. Așadar, invităm constănțenii să sărbătorim împreuna Ziua Municipiului Constanța și să strigăm: La mulți ani, Elena! La mulți ani, Constantin! La mulți ani, Constanța! La mulți ani Maratonul Nisipului!”, declară Daniel Antonaru, președintele Asociației “SanaSport” și organizatorul evenimentului internațional “Maratonul Nisipului”.
Înscrierile la Maratonul Nisipului 2022 se pot face pe www.maratonulnisipului.ro.
Asociaţia Sportivă SanaSport este o organizaţie non-guvernamentală, înfiinţată în 2013, care are ca obiective majore promovarea importanței sportului pentru societate și îmbunătățirea condiției fizice și a stării de sănătate în rândul locuitorilor din municipiul Constanța. SanaSport organizează în fiecare duminică, începând cu ora 9.00, alergări de anduranță pe nisip, punctul de întâlnire fiind parcarea de la Aqua Magic din stațiunea Mamaia. Până în prezent peste 500 de iubitori ai sportului au răspuns invitației membrilor SanaSport și au rezonat cu motto-ul Asociației: “Încetează să mai fabrici scuze, aleargă pur și simplu!”. Pentru proiectele sale social-sportive, Asociația “Sanasport” a fost nominalizată la Gala “Zece Oameni de Valoare pentru Constanta” (secțiunea Sport), edițiile 2016 şi 2017.
14 aprilie 2022
7 abilități de business de care orice femeie antreprenor are nevoie pentru a supraviețui în timp de criză
7 abilități de business de care orice femeie antreprenor are nevoie pentru a supraviețui în timp de criză
La finele lunii ianuarie 2021, 554.331 de femei erau acţionari sau asociaţi în firmele din România, adică un procent de aproximativ 28-30% din totalul afacerilor românești. Este vorba în principal despre companii de tip PFA sau IMM (microîntreprinderi) cu mai puțin de 10 angajați și cu un nivel redus de profit.
Cele mai frecvente ramuri ale antreprenoriatului feminin sunt în domeniul serviciilor: cabinete de consultanță în contabilitate, marketing, IT, resurse umane, nutriție, cabinete medicale, cabinet psihologice, centre de terapii, magazine, saloane de coafură și înfrumusețare, farmacii, florării, cafenele, pensiuni, mici ateliere de producție, școli de limbi străine, centre educaționale, locuri de joacă, grădinițe, firme de training și coaching etc.
Majoritatea acestor femei sunt și mame, ceea ce face ca aceste afaceri sa fie extrem de vulnerabile la schimbările din mediul economico-social. Pandemia a lovit puternic afacerile conduse de femei care nu s-au putut transfera în online, multe dintre ele nu au avut resurse să susțină chirii sau angajați și au închis porțile sau s-au reinventat.
Au urmat criza energetică și războiul din Ucraina care au redus puternic încasările acestor afaceri care se chinuie să supraviețuiască și care ar putea îngroșa listele șomerilor dacă nu sunt sprijinite rapid.
În acest context, Asociația Mamprenoare – Asociația Mamelor Antreprenor din Romania trage un semnal de alarmă asupra pericolului pe care îl reprezintă falimentul acestor zeci de mii de afaceri mici din toată țara, afaceri care reprezintă uneori singura sursa de venit a zeci de mii de familii cu copii. Aceste afaceri trebuie să rămână în picioare pentru că de ele depinde un întreg ecosistem format din angajați, furnizori, distribuitori etc..
Pentru a putea preîntampina acest lucru, Asociația Mamprenoare a organizat un program de dezvoltare de abilități de business pentru femei pentru a le sprijini pe femeile care au deja o afacere să ia decizii informate în ceea ce privește strategia de supraviețuire în criză și de dezvoltare a afacerii lor.
“Dacă în perioade de creștere economică, atunci când sunt foarte mulți bani pe piață se vinde aproape orice și oricum, în condiții de criză rezistă doar cei care au o educație antreprenorială solidă și știu să ia decizii informate și să se adapteze ușor schimbărilor. Soluția în criză nu este să renunți dacă ceea ce făceai înainte nu mai funcționează, ci să te întorci la manualele de business și să înveți abilități noi. Doar antreprenorii pregătiți mereu să învețe vor avea șanse să supraviețuiască și să vadă oportunitățile care apar întotdeauna în perioade de criză. Business-ul după ureche pe strategia “merge și așa” nu funcționează în perioade de criză”, declară Alina Bota – Președinte Asociația Mamprenoare
Programul dezvoltat de Asociatia Mamprenoare conține 7 cursuri de abilități de business, este gratuit pentru femeile care au un PFA sau SRL cu maxim 10 angajați și se desfășoară online, în module de câte 2 h/zi.
Cursurile care fac parte din acest program numit #BusinessSkills4Women sunt:
1. Planificare și Prioritizare – 09 - 12 mai
2. Personal Branding - 23 - 26 mai
3. Business Networking - 06 - 09 iunie
4. Public Speaking – 20 - 23 iunie
5. Abilități de Vânzări – 04 - 07 iulie
6. Abilități de Management – 18 - 22 iulie
7. Abilități de Leadership – 19 - 22 septembrie
2 martie 2022
Terapie prin culoare
Comunicat de presă
Explicaţiile psihologului Laura Maria Cojocaru
Terapie prin culoare
Culoarea este oriunde ne uităm și oriunde nu ne uităm. Ne bucurăm de minunile sale în mod conștient și subconștient. Vedem culoarea tot timpul, dar cât de des ne gândim la originile și efectele ei?
În opinia cunoscutului psiholog Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), terapia și vindecarea prin culoare (cunoscută și sub denumirea de cromoterapie sau terapie cu lumină) este un tip de vindecare holistică care utilizează spectrul vizibil de lumină și culoare pentru a influența starea de spirit și sănătatea fizică sau mentală a unei persoane. Fiecare culoare se încadrează într-o anumită frecvență și vibrație, despre care mulți cred că contribuie la proprietăți specifice care pot fi folosite pentru a afecta energia și frecvențele din corpul nostru.
“Baza terapiei prin culoare este faptul că aceste culori diferite evocă răspunsuri diferite de la fiecare individ. Oamenii consideră că anumite culori sunt terapeutice sau stimulatoare. Experții care cred în această teorie consideră culorile ca având un impact pozitiv în mai multe moduri și putând ajuta într-o serie de situații. La un moment dat, toți am experimentat premisa terapiei prin culoare. Pentru unii oameni, a vedea verdele din natură este un stimulent instantaneu al dispoziției sau se simt instantaneu puțin mai bine purtând o rochie galbenă preferată, de exemplu. Practica terapiei prin culoare își găsește loc și în aspectele filozofiei indiene, cele șapte culori principale de pe roata culorilor putând îmbunătății centrii energetici (chakrele) ai corpului nostru și aducându-ne starea de sănătate în echilibrul dorit”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
Tipuri de terapie prin culoare
În terapia prin culoare, se crede că diferite culori pot trata diverse afecțiuni. Terapeuții în culoare cred că lipsa unei anumite culori în corpul tău ar putea fi responsabilă pentru starea ta de sănătate și vitalitate.
Iată o listă cu cele mai frecvente culori utilizate în timpul terapiei prin culoare și cum le putem folosi.
Roșu: Roșul este folosit pentru a energiza sau a revigora o persoană care s-ar putea simți obosită sau defavorizată. Cu toate acestea, roșul poate stimula și oameni care ar putea fi deja tensionați, motiv pentru care este folosit cu atenție în terapia culorilor.
Albastru: Cromaterapeuții folosesc albastrul pentru a trata depresia și durerea. Se crede că nuanțele mai închise de albastru au proprietăți sedative și pot fi utile persoanelor care suferă de insomnie sau alte tulburări de somn.
Verde: Verdele este culoarea naturii și, potrivit cromaterapeuților, poate ajuta la ameliorarea stresului și la relaxare.
Galben: Galbenul poate fi folosit pentru a ne îmbunătăți starea de spirit și pentru a ne face să fim fericiți și optimiști.
Portocaliu: Portocaliu, la fel ca și galbenul, poate fi folosit pentru a stimula emoții pozitive. Culoarea caldă strălucitoare este, de asemenea, considerată a fi capabilă să stimuleze apetitul și activitatea mentală.
Beneficiile terapiei prin culoare
Mai mult, specialistul afirmă că unele beneficii rapide pe care le-am putea primi de la terapia prin culoare includ:
Reducerea stresului: Anumite culori precum albastrul și verdele pot avea efecte liniștitoare asupra persoanelor stresate sau anxioase.
Creșterea apetitului: culorile calde și stimulatoare ne pot stimula apetitul atunci când ne luptăm cu dorința de a mânca.
Atenuarea tulburărilor afective sezoniere: Oamenii suferă în principal de tulburări afective sezoniere pe vreme mai rece din cauza lipsei de lumină solară și trebuie să petreacă perioade mai lungi în interior. Culorile calde precum galbenul și portocaliul ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor acestor afecțiuni.
Stimularea energiei: S-a dovedit că culorile precum roșul și galbenul ne sporesc energia și neajută să ne simțim mai motivați.
Pe lângă aceste beneficii, terapia prin culoare poate îmbunătăți gradul de conștientizare și poate ajuta oamenii să înțeleagă necesitatea includerii anumitor culori în viața lor de zi cu zi. De asemenea, poate ajuta la vindecarea naturală a corpului, permițând bunăstarea generală.
Cum putem experimenta simplu terapia prin culoare:
1. Discutia cu un cromoterapeut autorizat., care ne va ajuta să ne dăm seama ce culori ne echilibrează bunăstarea fizică și mentală.
2. Evitarea device-urilor: cercetările arată că lumina albastră din laptopuri, telefoane și televizoare ne poate afecta ritmul circadian, ceea ce ne afectează calitatea somnului. Purtarea ochelarilor anti-albastru sau schimbarea setărilor gadgeturilor la tonuri galbene mai calde va fi de ajutor.
3. Relaxarea în natură: studiile arată că verdeața frunzelor și a ierbii din natură ne relaxează și încarcă cu energie.
4. Alegerea culorilor: atunci când alegem culori pentru orice, de la culoarea pereților din camera până la culoarea hainelor pe care le purtăm, este indicat să alegem culori care stimulante, relaxante sau care trezesc emoții pozitive., în funcție de context.
“Terapia prin culoare este propusă ca metodă pentru echilibrarea emoțională și fizică. Indiferent dacă alegeți să urmați terapia prin culoare sau o altă terapie, cel mai important lucru pe care îl puteți face este să discutați cu un terapeut avizat pentru a vă stabili cursul spre sănătate mintală și fericire”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).
Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației ”Generația Iubire” este Psihoterapeut şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică. A studiat natura minţii umane urmând 9 formări profesionale cu abordări diferite - psihoterapie integrativă, hipnoză clinică, relaxare și psihoterapie ericksoniană, psihoterapie de cuplu și familie, psihologie clinică, neuro-programare lingvistică, terapii florale Bach, consultant Panorama Socială, instructor internațional yoga, formator acreditat CNFPA. De peste 13 ani ghidează oamenii atât în ședințe individuale cât și de grup și organizează cursuri şi traininguri în România, cu scopul de a-i face pe oameni să-și acceseze și utilizeze la potențial maxim resursele interioare.
19 octombrie 2021
Cum ținem școlile deschise în condiții de siguranță pentru copii și cadre didactice în perioada pandemiei?
Declarație de presă
Cum ținem școlile deschise în condiții de siguranță pentru copii și cadre didactice în perioada pandemiei?
19.10.2021 - Federația Coaliția pentru Educație susține, descentralizarea deciziei privind modul de continuare a procesului educațional la nivelul Consiliilor de Administrație, argumentele în acest sens fiind prezentate aici la finalul lunii septembrie 2021. Pentru a sprijini adoptarea de decizii informate la nivelul Consiliilor de Administrație, considerăm că este necesară o analiză generală de evaluare a riscurilor, cu indicatori clari, care poate fi utilizată de către toate unitățile de invatamant.
Având în vedere forța valului 4 al pandemiei cu Coronavirus precum și rata mică de vaccinare și testare, subliniem că este necesar ca Institutul Național de Sănătate Publică, prin structurile teritoriale - direcțiile județene și a municipiului București - să poată decide modalitățile de încetinire a răspândirii virusului în funcție de specificul comunităților (e.g. frecvența circulațiilor). Decizia de suspendare a cursurilor cu prezență fizică trebuie anunțată și pregătită din timp și trebuie să țină cont de specificul vârstei elevilor și de nevoile lor de învățare, precum și de nevoile de siguranță fizică și emoțională pentru elevi, profesori și familiile acestora. În plus, pentru a încetini răspândirea virusului și a asigura predictibilitatea organizării procesului educațional, este optim să fie stabilit și respectat un prag de incidență peste care decizia de menținere a cursurilor în format fizic sau on-line, să fie luată exclusiv de autoritățile cu atribuții în sănătate publică. Este important ca această decizie sa fie luată pe baza informațiilor de pană acum din România și a altor modele de acțiune din Europa.
Pentru prevenirea și gestionarea riscurilor la nivel local, Coaliția pentru Educație propune o serie de recomandări și un instrument (matrice) de analiză a riscului la nivel de unitate de învățământ. Această matrice a fost verificată cu cinci școli din Călărași, Prahova, Buzău și Ilfov, atât publice, cât și private. Adițional ambele documente au fost trimise spre consultare și feedback și către doctori epidemiologi, de familie și școlari În urma feedbackului primit, apreciem că instrumentul poate fi util pentru Consiliile de Administrație ale școlilor ca bază pentru fundamentarea deciziilor la nivel local. De asemenea, poate fi folosit în discuțiile între: directorul unității de învățământ, primărie, ISJ și CJSU. Mai mult, considerăm oportun ca discuția să fie purtată la nivelul fiecărui actor implicat inclusiv la nivel de politici publice și Guvern - miza fiind - cum ținem școlile deschise în condiții de siguranță.
Recomandările noastre și instrumentul pentru analiza riscului (matricea) sunt perfectibile. Atât lista recomandărilor, cât și lista din matrice cu indicatorii pot fi completate. Propunerea de mai jos este o reprezentare concretă a procesului nostru de reflecție despre modul în care putem menține școlile deschise în condiții de siguranță.
Apreciem orice contribuție pe care ne-o puteți trimite pe email la info@coalitiaedu.ro.
Matricea de analiză a riscului, precum și studiile de caz și setul de recomandări sunt publicate pe site-ul Coaliției pentru Educație și pot fi accesate urmând link-urile de mai jos.
matricea de analiză a riscului: https://bit.ly/3FYJeuq
recomandări pentru școli deschise: https://bit.ly/30EARnE
studii de caz: https://bit.ly/3C7ssGU.
Recomandări pentru Consilii de Administrație & Directori:
● Evaluarea nivelului de risc folosind instrumentul alăturat: matrice pentru analiza de risc, însoțită de studii de caz.
● Asigurarea plății cu ora pentru asigurarea necesarului de personal didactic în cazul în care există cazuri de infectare în rândul cadrelor didactice.
● Testarea regulată a elevilor si a personalului la școală (de minim doua ori pe săptămână).
● Asigurarea condițiilor pentru desfășurarea orelor în condiții de siguranță și minimizarea riscurilor, de la vaccinarea personalului până la respectarea normelor privind regulile de acces, distanțare, utilizarea produselor igienico-sanitare etc.
● Informarea și pregătirea personalului, a elevilor și părinților în vederea bunei desfășurări a activităților în orice format (față-în-față, on-line sau hibrid), inclusiv prin asigurarea echipamentelor necesare.
● Asigurarea învățării online pentru elevii aflați în situații speciale medicale.
Recomandări pentru profesori
● Imunizare prin vaccinare cu schemă completă, cu excepția cazurilor în care există contraindicații.
● Respectarea normelor și condițiilor pentru minimizarea riscurilor, conform indicatorilor din matrice.
● Informarea părinților și elevilor privind beneficiile vaccinării și despre posibilitatea vaccinării pentru copii în vârstă de peste 12 ani.
● Să se pregătească și să-i pregătească și pe elevi și pe părinți în vederea bunei desfășurări a activităților în orice format (față-în-față, on-line sau hibrid).
Recomandări pentru elevi:
● Respectarea normelor (purtarea măștii, distanțarea fizică etc) pentru minimizarea riscurilor, conform indicatorilor din matrice.
● Monitorizarea și raportarea eventualelor simptome către profesor/diriginte/personal medical.
● Informare privind beneficiile vaccinării pentru copii în vârstă de peste 12 ani.
Recomandări pentru părinți:
● Evaluarea constantă a stării de sănătate a copilului și netrimiterea lui în colectivitate la orice semn de răceală, fără testare prealabilă.
● Vaccinarea părinților și a membrilor familiei.
● Vaccinarea copiilor peste 12 ani.
● Păstrarea distanțării fizice și purtarea măștii corespunzător atunci când își aduc/ preiau copiii din fața școlii.
● Instruirea copiilor pentru purtarea măștii și respectarea normelor de protecție în mijloacele de transport în comun.
Recomandări la nivel de ISJ:
● Flexibilitate pentru școli pentru modificarea schemei de personal pe parcursul anului în cazul în care personalul didactic devine insuficient pentru asigurarea orelor față în față în condiții de siguranță.
● Identificarea cadrelor didactice care nu au norme complete la nivel de localitate și cooptarea lor în sistemul de plata cu ora pentru suplinirea personalului didactic în școlile în care personalul este insuficient, dar și rotirea cadrelor care își doresc un venit suplimentar și pot acomoda în programul lor acest tip de suport în alte școli decât cele de proveniență.
● Micșorarea numărului de elevi din clase și suplimentarea personalului acolo unde infrastructura o permite, astfel încât să ajungem cât mai aproape de numărul de 20 - 22 de copii/clasă. Aceste modificări se pot face prin derogare de la nivelul inspectoratului școlar pentru modificarea planurilor de școlarizare.
● Asigurarea de sprijin pentru unitățile de învățământ în vederea bunei desfășurări a activităților în orice format (față-în-față, on-line sau hibrid).
● Monitorizarea gradului de vaccinare a personalului din unitățile de învățământ.
Recomandări la nivelul Primăriei:
● Aplicarea legislației cu privire la distanțare și purtarea responsabilă a măștii prin prezența în stradă a poliției locale și amendarea în caz de nerespectare a legislației.
● Asigurarea finanțării pentru bunuri și servicii care să asigure respectarea normelor de igienă în ceea ce privește activitățile din unitățile de învățământ și condițiile de transport.
● Participarea prin reprezentanții desemnați în Consiliul de Administrație al școlii, inventarierea analizelor de risc la nivelul fiecărei unități școlare, întocmirea unui plan concret de reducere a riscului în respectiva unitate școlară și asigurarea resurselor necesare.
● Asigurarea de sprijin - inclusiv prin asigurarea sau finanțarea de bunuri și servicii - pentru unitățile de învățământ în vederea bunei desfășurări a activităților în orice format (față-în-față, on-line sau hibrid).
Recomandări la nivelul Ministerului Educației:
● Păstrarea deciziei de organizare a activității didactice în format online, hibrid, față în față la nivelul Consiliilor de Administrație ale Școlilor, fără aprobarea ISJ sau a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
● Permiterea prezenței în sistemul școlar doar în baza testării personalului și a elevilor. Testarea poate fi făcută în școli sau poate fi în responsabilitatea părinților de a aduce rezultatele testărilor.
● Asigurarea plății cu ora pentru situațiile în care școlile au nevoie de personal suport atunci când cadrele didactice sunt în concediu medical, având în vedere ca resursele locale nu sunt suficiente.
● Asigurarea de resurse/lecții on-line atractive și ușor de accesat de către elevi, la orice nivel de studiu.
Recomandări la nivelul Ministerul Sănătății/DSP:
● Reglementarea testării în România astfel încât elevii să fie testați de minim 2 ori pe săptămână (modelul din Austria este 2 teste din salivă și unul nazal aplicate în scoala de fiecare copil);
● Omologarea /autorizarea testelor non-invazive este o necesitate;
● Crearea unei politici de implementare a testării rapide și motivare a altor infrastructuri care fie pot fi capacitate ușor, fie deja aplică aceste testări rapide, folosind principiul finanțării per capita (per beneficiar); exemple de infrastructuri ce pot fi capacitate și co-interesate (farmacii, biserici, centre sociale operate atat de furnizori publici, cât și privați)
● Pentru a încetini răspândirea virusului dar și a satisface nevoia de predictibilitate a organizării procesului educațional, este optim să fie stabilit și respectat un prag de incidență peste care decizia de menținere a cursului în format fizic sau nu, să fie luată pe baza informațiilor de până acum din România și a altor modele de acțiune din Europa.
În ceea ce privește politicile la nivel macro, considerăm că testarea trebuie să fie GRATUITĂ, ACCESIBILĂ și să fie operaționalizată urgent. De asemenea, este esențială ca vaccinarea personalului medical și a altor categorii de personal esențial să devină obligatorie, cu excepția cazurilor care prezintă contraindicații. Această categorie cuprinde: personal medical, armată, jandarmerie, poliție, pompieri, cadre didactice și personal auxiliar, personalul bisericii - clerici și funcționari, personal din servicii sociale, HORECA si retail. De analizat inclusiv opțiunea vaccinării obligatorii în rândul părinților, cu excepția persoanelor care prezintă contraindicații.
***
Pentru reamintire - de ce este important sa facem acest demers?
Propunerile Coaliției pentru Educație vin în contextul în care:
1. Dinainte de pandemie situația copiilor din România din punct de vedere social și educațional arăta așa:
● Rata abandonul școlar este în creștere în România : 18.1% în 2017, cu 8 procente mai ridicat decât media europeană[i];
● Rata analfabetismului funcțional în România în rândul tinerilor cu vârsta de 15 ani este de 44%, bazat pe rezultatele ultimului test PISA (2018) cu 21% peste media europeană de 23%;
● 50% dintre elevii care termină liceul nu reușesc să treacă examenul final de bacalaureat;
● Doar 36% dintre copiii din mediul rural merg la școală[ii];
● 38% dintre copiii proveniți din gospodării în care nu sunt suficienți bani pentru plata facturilor de bază (electricitate, căldură) și a hranei au media notelor de 5 – 6. Doar 7 % dintre copiii care provin din asemenea familii sărace au media notelor de 9 – 10[iii];
2. Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a luat decizia, pe care o salutăm și o susținem, de a menține școlile deschise, chiar dacă ratele de infectare depășesc 6 cazuri la 1000 de locuitori, cu transferarea deciziei privind menținerea cursurilor cu prezență fizică la nivelul Consiliilor de Administrație, ținând cont de nevoile copiilor;
3. Prioritatea noastră trebuie să fie atât starea de sănătate a copilului, cât și reducerea abandonului școlar și scăderea gradului de analfabetism funcțional;
4. Majoritatea statelor europene a avut ca prioritate menținerea deschisă a școlilor investind în acest rezultat indiferent de costuri (model Austria);
5. România și-a asumat la nivel prezidențial strategia de reformă România Educată, care nu poate fi implementată atâta vreme cât continuăm să organizăm activitatea școlilor în format on-line, înregistrând pierderi tot mai mari în învățare, și creșteri ale abandonului școlar;
6. Suntem în al treilea an școlar în care avem aceleași probleme și este nevoie să privim structural ceea ce am învățat și ceea ce putem schimba, astfel încât decizia de a menține școlile deschise să fie luată în condiții de siguranță pentru copii și pentru profesori dar sa fie considerată și prioritară.
14 februarie 2020
DNA intra in campanie electorala sprijinind PNL si USR
Dacă medicul Mircea Beuran a primit 10.000 de euro pentru a PROPUNE scoaterea la concurs a unui post, înseamnă că persoana care i-a dat banii a dat câteva sute de mii de euro, în total, nu? Că dacă îi dai lui Beuran ca să propună scoaterea, le mai dai şi altora ca să susţină asta şi mai dai şi nişte bani ca să iei postul. Este incredibil ce se întâmplă! Postul nu a fost scos nici acum la concurs", a spus jurnalista Oana Zamfir la Antena 3.
11 februarie 2020
În 2019, de două ori mai mulți turiști români au ales Turcia față de 2016.
Comunicat de presă
BJR-Vacante.ro: În 2019, de două ori mai mulți turiști români au ales Turcia față de 2016. Cât costă un sejur în Antalya, Bodrum sau Kusadasi?
Tot mai mulți români aleg Turcia ca destinație turistică, România ocupând locul 14 mondial cu 763.320 de turiști români care au vizitat această țară în 2019, cu 113% mai mulți față de anul 2016, potrivit unui raport al Ministerului Culturii și Turismului din Turcia.
BJR-Vacante.ro: În 2019, de două ori mai mulți turiști români au ales Turcia față de 2016. Cât costă un sejur în Antalya, Bodrum sau Kusadasi?
Tot mai mulți români aleg Turcia ca destinație turistică, România ocupând locul 14 mondial cu 763.320 de turiști români care au vizitat această țară în 2019, cu 113% mai mulți față de anul 2016, potrivit unui raport al Ministerului Culturii și Turismului din Turcia.
20 ianuarie 2020
Actualizarea sinelui, o nouă nevoie a oamenilor în mileniul 3
Actualizarea sinelui, o nouă nevoie a oamenilor în mileniul 3
Dacă în secolele trecute, hrana, securitatea și, uneori, apartenența erau singurele nevoi la care oamenii se gândeau, în societatea modernă aceste nevoi cad pe planul secund, deoarece sunt în mare parte satisfăcute fără efort, iar tot mai multe persoane tânjesc să își satisfacă nevoile de actualizare a sinelui.
Dacă în secolele trecute, hrana, securitatea și, uneori, apartenența erau singurele nevoi la care oamenii se gândeau, în societatea modernă aceste nevoi cad pe planul secund, deoarece sunt în mare parte satisfăcute fără efort, iar tot mai multe persoane tânjesc să își satisfacă nevoile de actualizare a sinelui.
27 decembrie 2019
Sfântul Ștefan
Sfântul Ștefan a fost unul dintre ucenicii lui Iisus Hristos, care îl urmau pretutindeni și care au asistat direct la faptele sale.
Sfântul Ștefan a fost găsit vinovat de blasfemie și condamnat la moarte prin lapidare. După pronunțarea sentinței, conform Noului Testament, el a avut o teofanie, spunând: "Iată văd cerurile deschise și pe Fiul Omului stând de-a dreapta lui Dumnezeu". El a fost dus în afara cetății, unde a fost ucis cu pietre, devenind primul martir - primul ucis pentru că mărturisise credința în Iisus. Urmând exemplul acestuia, în clipa morții el cere iertare pentru cei ce îl ucid.
Sfântul Ștefan a fost găsit vinovat de blasfemie și condamnat la moarte prin lapidare. După pronunțarea sentinței, conform Noului Testament, el a avut o teofanie, spunând: "Iată văd cerurile deschise și pe Fiul Omului stând de-a dreapta lui Dumnezeu". El a fost dus în afara cetății, unde a fost ucis cu pietre, devenind primul martir - primul ucis pentru că mărturisise credința în Iisus. Urmând exemplul acestuia, în clipa morții el cere iertare pentru cei ce îl ucid.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)